fotografie comercială de produs
shutterstock_667994098.jpg

Blog de fotografie

Bine ai venit în lumea mea, unde pasiunea pentru fotografie se împletește cu dorința de a explora frumusețea lumii. Sunt un călător, mereu în căutare de noi destinații și experiențe unice, pe care le surprind cu ajutorul aparatului meu foto.

Prin intermediul acestui blog, îmi doresc să împărtășesc cu voi experiențe din călătoriile mele, dar și sfaturi utile legate de fotografie și echipamente.

Audiența și arta

De câteva zile mă macină o dilemă, speram să-mi treacă dar duduie în creierul meu precum o bormașină într-o dimineață de weekend. La un moment dat mi-a apărut în feedul de pe Facebook o postare de la Actence, o imagine pe care scria: Stop creating art for your audience, Start creating an audience for your art (Încetează să creezi artă pentru audiență, Creează o audiență pentru arta ta).

De aici și dilema mea. Sunt convins că mulți artiști, în special cei din domeniul artelor vizuale și cred că în special fotografii, fac artă pentru audiență. Pentru a câștiga expunere, urmăritori, notorietate, like-uri și nu în ultimul rând bani, calea cea mai ușoară este să urmezi tendința pieței și să speri că audiența se va opri asupra ta. Un fel de ruletă măsluită, de cele mai multe ori cu ajutorul adds-urilor de pe rețelele sociale. Întrebările care derivă din asta și care mă macină sunt: Te reprezintă audiența? Ești autentic? Artist sau antreprenor de succes?

Răspunsurile mele pleacă de la considerentul că artistul trebuie să se concentreze mai mult pe crearea de artă autentică și să se axeze pe ceea ce simte el că este important, în loc să-și orienteze creațiile în funcție de gusturile publicului. În loc să încerce să se adapteze la cerințele și preferințele audienței, artistul trebuie să-și dezvolte propriul stil și să-și exprime sinceritatea, originalitatea și creativitatea prin arta pe care o face. În multe cazuri, artistul se poate simți presat să urmeze anumite tendințe sau să producă lucrări care să se vândă mai bine, în loc să creeze ceva cu adevărat autentic și personal. Cred că este important ca el să-și găsească propriul echilibru între crearea de artă autentică și atragerea de audiență pentru această artă. O audiență devotată poate fi benefică pentru succesul unui artist, dar nu ar trebui să fie singurul motiv pentru care se creează artă.

Cum spuneam mai sus, pentru un artist mai contează și calitatea audienței, gradul ei de urmărire, constituirea audienței sub forma unui ”trib” care să-l urmeze pe artist, să-l susțină. Audiența generată de arta autentică, care reprezintă viziunea artistului poate fi mai mică decât cea generată de lucrări populare dar este mai stabilă, implicată și loială artistului.

Dileme, dileme, dileme…

Calin AndraComment